Uusi analysointityökalu tulossa, huikeita ominaisuuksia!

Sinä sivuston omistajana tiedät kuinka haluaisit sivustolla vierailevien tahojen toimivan sivustolla, mutta tiedotko kuinka kävijät todellisuudessa toimivat? Tiedätkö esimerkiksi minne kävijän sormet tabletilla vievät ensimmäiseksi?

Sivustojen analysointi on tähän asti ollut yksi sivuston tärkein ominaisuus ja työkalu liiketoiminnan kehittämisessä. Sitä se tulee jatkossakin olemaan, mutta hieman uuden ulottuvuuden kera. Uusia analysointityökalu sikiää jatkuvasti, mutta nyt on tulossa jotain aivan erilaista ja todella lupaavaa.

Hotjar Insights niminen palvelu on avaamassa ovensa maailmanlaajuisesti. Hotjar on uusi, ainutlaatuinen ja kokonaisvaltainen palvelu, joka yhdistää useat työkalut yhteen helposti hallittavaan paikkaan. Tähän asti yrityksillä on ollut käytössään monia työkaluja seuratakseen sivustolla vierailevien tahojen käyttäytymistä – mikä sivustolla toimii ja mikä ei. Pian julkaistava Hotjar yhdistää monien työkalujen ominaisuudet ja tuo mukanaan jotain todella uutta ja mullistavaa. Tämän hetkisten tietojen mukaan Hotjarin hinnoittelu tulee olemaan 29$/kk. Yllätyksenä vielä se, jotta tuohon hintaan saat Hotjarin ominaisuudet käyttöön useammalle sivustolle.

Lämpökartalla tarkkaa tietoa

Hotjarin tarjoama heatmap tarjoaa ennen näkemätöntä ja visuaalista statistiikkaa siitä kuinka esimerkiksi mobiili ja tablet -käyttäjät klikkaileva, mistä ne skrollaavat – mihin siispä heillä katse kiinnittyy ensimmäiseksi sivustolle tultaessa.

Helpot palaute ja poistumiskyselyt

Hotjarin avulla saat käyttäjän palautteen ja mielipiteen palvelusta tietoosi vaivattomasti. Hotjarin työkalulla luot helposti palautelomakkeen, joka ponnahtaa näkyviin kävijän poistuessa sivustolta. Loistava tapa kysyä vaikka “Mitä olit mieltä sivustostamme?” tai vaikkapa tiedustella syytä poistumiselle. Tällä tavoin saatat helposti löytää sivuston kompastuskivet – miksi esimerkiksi asiakas ei koskaan mennyt kassalle asti verkkokaupassa.

Palautelomakkeen lisäksi saat Hotjarin avulla luotua pienen asiakastyytyväisyyskyselyn vaivatta.

Nauhoita kävijöiden vierailut, seuraa hiirenliikkeitä

Hotjarin avulla saat nauhoitettua sivustolle kävijöiden kaikki liikkeet ja voit katsoa niitä kätevästi hallintapaneelista käsin. Näe kävijän hiirenliikkeet ja surffailu koko sen ajan kuin kävijä on sivustollasi. Tällä tavoin tunnistat ongelmakohdat ja osaat reagoida sekä tehdä tarvittavia muutoksia. Mikä parasta – voit vertailla ennen tehtyjä muutoksia nauhoitettuja sessioita ja vertailla näitä myöhemmin uusien kanssa – toimiko tehdyt kotisivumuutokset vai ei.

Realiaikainen keskustelu asiakkaan kanssa

Olet varmasti tänä päivänä törmännyt yrityksien sivustoilla ponnahtaneisiin “Asiakaspalvelu chat” ikkunoihin. Hotjar on sisällyttänyt tämän palveluunsa ja täten voit sinäkin jatkossa palvella asiakastasi juuri silloin kuin asiakas apua tarvitsee.

Yhteenvetona..

Kaikki Hotjarin keräämä data tallennetaan luonnollisesti pilveen ja on saatavilla yhdestä hallintapaneelista käsin: ei siis enään useita välilehtiä ja eri palveluntarjoajia. Hotjarin avulla saat kokonaisvaltaista ja tärkeää tietoa sivustolla vierailevista ihmisistä.

Share This :

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *